Tip: Hvis I ikke kan se, at scanningen er i gang
Prøv at flytte rundt på telefonen. Så kan telefonen forsøge at fange chippen igen.
OBS! Ved alle fejlmeddelelser skal MitID appen lukkes og genstartes, hvorefter man kan prøve igen.
Tip: Hvis I ikke kan trykke på ’Jeg er klar’-knappen
Prøv at rykke længere væk eller tættere på den blå ramme, indtil knappen ’Jeg er klar’ bliver blå. Instruktionen på skærmen vil guide jer til, hvad I skal gøre.
Tip: Hvis I ikke kan scanne ansigtet, kan I prøve at:
Tip: Hvis du som hjælper ikke kan læse instruktionen på skærmen
Det kan godt være svært for dig som hjælper at se skærmen og instruktionerne undervejs, fordi skærmen skal ret tæt på den anden persons ansigt. Alternativt kan I udføre scanningen ved, at du som hjælper holder og styrer telefonen, når ansigtet skal scannes. Det kan være lidt lettere at holde telefonen med to hænder, så man undervejs kan trykke på knappen ’Jeg er klar’ med tommelfingeren.