Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

Spærring

Du kan spærre på to forskellige måder og af forskellige årsager. Du bør spærre din MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller chip, hvis du har mistet den eller har fået ny telefon. Du bør spærre hele dit MitID, hvis dit MitID er blevet misbrugt.

Spær dit MitID identifikationsmiddel (MitID app, kodeviser, kodeoplæser, chip)

Hvis du har tabt eller fået stjålet dit MitID identifikationsmiddel (MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller chip), bør du spærre det.

Det betyder, at hverken du eller andre kan bruge - eller misbruge - dén MitID enhed.

Hvis du henter en ny MitID app eller et andet MitID identifikationsmiddel, kan du stadig bruge dit MitID.

Hvornår bør du spærre dit MitID identifikationsmiddel?

  • Din telefon er blevet stjålet, eller du har mistet den på anden måde.
  • Du har mistet din MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip.
  • Du har fået en ny telefon og bør spærre appen på den gamle.
Spær MitID identifikationsmiddel

Spær hele dit MitID midlertidigt

Hvis dit MitID er blevet eller bliver misbrugt, bør du spærre det midlertidigt. Du kan gøre det selv eller kontakte MitID Support.

Når du spærrer det, lukkes der for alt brug af dit MitID. Det betyder, at hverken du eller andre kan bruge - eller misbruge - dit MitID.

Hvornår bør du spærre hele dit MitID?

  • Hvis dit bruger-ID er blevet ændret af en anden.
  • Hvis du har godkedt en anmodning, du ikke selv har sat i gang.
  • Hvis du har givet dit bruger-ID eller kode videre til en person, du nu mistænker for at være en svindler. 
Spær MitID Midlertidigt

Få hjælp af MitID Support

Hvis du er i tvivl og har brug for vejledning eller hjælp til at spærre dit MitID, kan du kontakte MitID Support.

Tjek for mistænkelig aktivitet

Inden du spærrer dit MitID, kan du selv tjekke om der har været mistænkelig aktivitet, som giver grund til at spærre.

Tjek dine seneste aktiviteter nederst på din profilside.

Genaktivering

  • Hvis du har spærret hele dit MitID, skal du på Borgerservice for at genaktivere det.
  • Hvis du har spærret din MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller chip, kan du genaktivere eller få en ny.